Mergi la continut
ENA GRUP

Brand nou, produs nou, direcție nouă - Kia reflectă asupra unui succes imens în 2021


- Reinventarea mărcii Kia a dat tonul pentru 12 luni extraordinare
- O nouă filozofie de design expresivă, inspirată din natură – Opposites United – dezvăluită cu mare succes
- Lansarea de noi produse a includs primul automobil electric (BEV) dedicat, cu planuri de electrificare completă în Europa până în 2035
- Creșterea rapidă a cotei de piață în Europa atinge un nivel record de 4,2% în T3
- Investiții esențiale în „shared mobility” și infrastructura de încărcare
- Compania își accelerează tranziția pentru a deveni un furnizor global de soluții de mobilitate sustenabilă

Ianuarie 2022 - Într-un an care a început pe fondul incertitudinii globale în toate industriile și pe toate piețele, Kia a început 2021 cu o reinventare îndrăzneață a mărcii, renunțând la elementul de denumire „Motors” și la logo-ul său emblematic în favoarea unor forme reîntinerite și creative, sinonime cu mobilitatea modernă, electrificarea și sustenabilitatea. Impactul acestei metamorfoze a dus la un an de succes fenomenal pentru Kia și a propulsat marca în prim-planul mobilității sustenabile.

Mentalitatea „an nou, început nou” a fost în centrul abordării adoptate de Kia la începutul anului 2021, deoarece producătorul tradițional de automobile s-a reinventat cu adevărat într-o explozie de lumină. Un grup de piro-drone a afișat logo-ul Kia elegant și complet nou – o linie ritmică neîntreruptă concepută pentru a inspira mișcarea. În ceea ce este văzut ca un moment hotărâtor, Kia și-a afirmat intenția de a deveni o imagine emblematică pentru schimbare și inovație, precum și hotărârea de a conduce noua era a mobilității.



Mecanismul pentru această schimbare esențială a fost subliniat în cadrul strategiei „Plan S”, care își propune ca marca să își extindă misiunea pentru a avansa tranziția la automobilele electrice (EV), oferind soluții alternative de mobilitate, cum ar fi „car-sharing„ și proiectele de conducere autonomă și pentru a-și consolida operarea de automobile „purpose-built”. În plus, Kia va promova simultan producția sustenabilă de-a lungul întregului lanț de aprovizionare, folosind energie curată și materiale reciclabile.

Pe lângă noul logo convingător, numele și schimbarea direcției strategice, Kia și-a dezvăluit și noua filozofie de design „Opposites United” – un spirit îndrăzneț și curajos inspirat de natură și de mediul pe care mobilitatea sustenabilă își propune să le protejeze. Filosofia Opposites United, care se bazează pe cinci piloni de design distincți, va modela viitorul tuturor automobilelor Kia, primul dintre acestea fiind primul automobil electric (BEV) dedicate dezvoltat de Kia, EV6.

Lansarea unui automobil electric vizionar
Introdus pe piață la jumătatea anului, noul crossover 100% electric – EV6 – a perturbat rapid piața de automobile electrice în cel mai pozitiv mod. O combinație câștigătoare între platforma E-GMP (Electric Global Modular Platform) Kia, un stil îndrăzneț și o capacitate de încărcare ultra-rapidă de înaltă tehnologie, un interior de ultimă generație și performanțe remarcabile au produs un automobil electric care continuă să fie primit cu aprecieri pe tot globul.

Kia și-a propus să revoluționeze peisajul mobilității și – cu prima sa dezvoltare a unui automobil electric pe platforma E-GMP – compania a demonstrat că mobilitatea electrică este o opțiune viabilă și sustenabilă.



EV6 este primul model din istoria Kia în care pre-comenzile au fost închise înainte de termen din cauza cererii și a interesului fără precedent. Și această reacție incredibilă la crossover-ul de înaltă tehnologie a fost recunoscută nu doar de clienți, ci și de numeroase premii prestigioase primite din partea industriei auto. La doar o lună de la începerea comercializării, EV6 a câștigat titlul „Crossover-ul anului” de la BBC Top Gear și apoi a fost desemnat „Mașina Premium a anului în Germania”. Într-o altă recunoaștere prestigioasă, EV6 a fost recent selectată ca finalistă pentru titlul „Mașina anului 2022 în Europa” (premiul se decernează în februarie).

Nu doar revoluționarul EV6 a provocat distinse aplauze în ultimele 12 luni. SUV-ul de top al gamei Kia, noul Sorento, a câștigat premiile de design Red Dot și iF, pe lângă câștigarea distincției „Women’s World Car of the Year” (WWCOTY) pentru „Best Large SUV”.

Îmbunătățindu-și în continuare gama de SUV-uri moderne – și completând premiatul model Sorento – Kia a lansat în octombrie noul SUV Sportage. Modelul din a cincea generație este primul model Sportage care dispune de sisteme de propulsive hybrid (HEV) și plug-in hybrid (PHEV) eco-friendly și este, de asemenea, primul model Sportage care a fost proiectat, dezvoltat, perfecționat și optimizat special pentru Europa, pentru a satisface gusturile și cerințele specific europene. Modelul european Sportage are un ampatament mai scurt, tehnologie nouă și sisteme de propulsie avansate, precum și o proiectare de ultimă generație, care oferă asigurarea că SUV-ul se simte ca acasă pe drumurile europene.

Fabrica de la Žilina
Numărul de automobile construite local în centrul său de producție de înaltă tehnologie din Žilina, Slovacia, alimentează creșterea Kia în toată Europa. Facilitățile modulare, flexibile și de ultimă generație permit o linie de producție extrem de eficientă și fără întârzieri, ceea ce a dus ca fabrica din Žilina să producă automobilul cu numărul patru milioane în acest an. Fabrica a jucat un rol cheie în furnizarea de piese pentru a asigura succesul companiei, în ciuda anului tumultuos pentru industria auto și nu numai. În noiembrie a început să producă noul Sportage. Familia Ceed a fost primul model care a fost construit la fabrica din Žilina când a început producția în 2006, iar cea mai recentă versiune a gamei Ceed este încă produsă acolo.



Vânzările Kia au înflorit în toată Europa pentru a atinge cea mai mare cotă de piață de până acum, de 4,2%, în trimestrul 3. La sfârșitul anului 2021, ambiția Kia este de a continua această traiectorie de creștere. Unul dintre modelele care este parte integrantă a acestui succes este Niro care, la începutul acestui an, a fost ales de proprietari drept câștigător printre mărcile de masă de pe piață în studiul J.D. Power 2021 Electric Vehicle Experience (EVX) Ownership. Noul Niro și-a făcut debutul mondial la salonul „Seoul Mobility Show” în noiembrie 2021 și va fi lansat în Europa în versiunea hybrid și 100% electrică în 2022, ca parte a planurilor Kia pe termen lung de a introduce o linie complet electrificată în Europa prin 2035.



Realistă în ambițiile sale de a conduce schimbarea către mobilitatea electrică sustenabilă, Kia recunoaște că o infrastructură de încărcare capabilă și extinsă este vitală. Ca atare, compania s-a alăturat recent unei investiții majore în IONITY, principala rețea de încărcare ultra-rapidă a automobilelor electrice din Europa și continuă să investească în alte proiecte de infrastructură.

Jason Jeong, președintele Kia Europe, a comentat: „Anul trecut a fost incredibil pentru noua marcă Kia în Europa. Avem produse noi, design nou și o nouă strategie clară pentru viitor. Suntem extrem de încântați de rolul esențial pe care produsele și expertiza noastră îl vor juca în promovarea mobilității electrice sustenabile, ajutând la asigurarea unui viitor mai bun, mai curat și mai fericit pentru toți.”


 

Despre Kia Romauto
Kia Romauto (www.kia.ro) este distribuitorul oficial al autovehiculelor produse de Kia Corporation în România, din anul 2004. Activitatea sa este concentrată pe vânzarea, prin intermediul rețelei naționale de dealeri, a autoturismelor, pieselor și accesoriilor originale Kia. Compania distribuie în Romania direct și prin intermediul rețelei de dealeri, toată gama de autoturisme Kia.


Despre Kia Corporation
Kia (www.kia.com) este o marcă globală de mobilitate cu viziunea de a crea soluții durabile de mobilitate pentru consumatori, comunități și societăți din întreaga lume. Fondată în 1944, compania Kia a oferit soluții de mobilitate pentru mai bine de 75 de ani. Cu 52.000 de angajați în întreaga lume, o prezență în peste 190 de piețe și unități de producție în șase țări, compania vinde astăzi aproximativ trei milioane de automobile pe an. Kia este în fruntea popularizării automobilelor electrificate și electrice cu baterie și dezvoltă o gamă tot mai mare de servicii de mobilitate, încurajând milioane de oameni din întreaga lume să exploreze cele mai bune modalități de a se deplasa. Sloganul de marcă al companiei - ‘Movement that inspires’ - reflectă angajamentul Kia de a inspira consumatorii prin produsele și serviciile sale.

Pentru mai multe informații despre Kia Corporation și produsele noastre, vă rugăm să vizitați Centrul nostru media global, disponibil la www.kianewscenter.com.


Despre Kia Europe
Kia Europe este divizia de vânzări, marketing și service a Kia Corporation. Având sediul central în Frankfurt, Germania, acoperă 39 de piețe de comercializare din Europa și zona Caucaz.